USA: McDonald's rozpoczyna przenoszenie punktu ciężkości inwestycji do Chin

chinyFastfoodowy gigant McDonald's poinformował, że w ciągu następnych pięciu lat mógłby na terenie Chin niemal podwoić liczbę restauracji funkcjonujących pod tą marką. Jest spowodowane koncepcją stopniowego przeniesienia punktu ciężkości marki z rynku amerykańskiego. 

McDonald's, którego sieć otworzy niedługo następne dwa tysiące restauracji, w Chinach aktualnie posiada dwa i pół tysiąca restauracji fastfoodowych. Firma liczy jednocześnie na podwojenie zysków w każdym z następnych pięciu lat. W praktyce będzie się to odbywało w ramach dotarcia do dotąd nieeksploatowanych rynków w postaci mniejszych lub dotąd nieatrakcyjnych miast, gdzie McDonald's ma zamiast otworzyć 45% ze swoich nowych placówek. Co najmniej 75% nowo otwartych  restauracji będzie oferowało dowóz.

Firma poinformowała również o podpisaniu strategicznego partnerstwa z chińskim CITIC LTD oraz firmą Carlyle Group z siedzibą w Stach Zjednoczonych. Wcześniej McDonald's mówił o bliższej współpracy z CITIC Limited, CITIC Capital Holdings oraz Carlyle Group w celu utworzenia możliwości franczyzowych dla okres 20 lat dla przedsiębiorców w Chinach oraz Hongkongu. Państwowa chińska firma CITIC zajmuje się ogromnymi przedsięwzięciami biznesowymi od sektora energetycznego, przez produkcję po nieruchomości. Nowe partnerstwo stanowi największe franczyzowe przedsięwzięcie McDonald's poza granicami USA. Fastfoodowy gigant informuje, że strategia jest powodowana słabszymi wynikami sprzedażowymi z państw Europy Zachodniej (Francja) oraz rodzimego rynku - Stanów Zjednoczonych.

Zyski McDonald's, podobnie jak innych amerykańskich firm, w ciągu ostatnich lat uszczupliły skutki konfliktu na Morzu Południowochińskim, natomiast jeśli chodzi o Chiny, w 2014 r. miało miejsce załamanie rynku fast foodów spowodowane skandalem jakościowym wydawanego w nich mięsa. Wchodząc na rynek chiński McDonald's będzie musiało zmierzyć się z tutejszym liderem - KFC.

Opublikowane: Sierpień 8th, 2017 1:53 pm