Komercjalizacja sportu, czyli próba robienia biznesu z hiszpańskiej ligi

  Madryt Futbol to biznes, globalizacja to dziś zjawisko powszechne, po ostatnich decyzjach władz ligi hiszpańskiej widać, że hiszpańska piłka otwiera się za świat. Jednak pomysł rozegrania kilku meczów PD w USA nie podoba się wielu klubom. Szef hiszpańskiej ligi Javier Tebas podpisał na 15 lat umowę z medialnym konsorcjum Relevant,  by spopularyzować hiszpański futbol w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, gdzie 30 procent fanów piłki to hiszpańskojęzyczni imigranci. Dziś w sporcie liczy się kasa. Przed tym sezonem ligowym mecz o Superpuchar Hiszpanii odbył się w Maroku, ten egzotyczny kierunek nie jest przypadkowy, piłka nożna stała się narzędziem biznesu, co może martwić tych pryncypialnych ludzi, dla których to wartości są ważniejsze.

Opublikowane: Sierpień 27th, 2018 10:01 am, ostatnia aktualizacja: Sierpień 27th, 2018 at 11:57 am